By Ren West, square crop by uploader - http://flickr.com/photos/renwest/436827618, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1865345
Jajka „trójki” znikną z półek sklepowych we wszystkich polskich dyskontach. Dziś taką decyzję podjęła również Grupa Carrefour.
Jajka z chowu klatkowego marki własnej „Carrefour” będą znikać stopniowo do 2020 roku. Okazuje się, że z jajek „trójek” zrezygnowały już wszystkie polskie dyskonty: Aldi, Lidl, Netto, Kaufland i Biedronka. Pierwsza była sieć Aldi, która zabroniła im wstępu na swoje półki już w ubiegłym roku.
Tanie jajka okupione są cierpieniem zwierząt: „Kury hodowane w systemie klatkowym nigdy nie widzą słońca, nie chodzą po trawie, a ich przestrzeń życiowa odpowiada wielkości kartki papieru. Kury często są okaleczone, chore i zaniedbane, zarówno fizycznie, jak i psychicznie” – czytamy w oświadczeniu prasowym stowarzyszenia Otwarte Klatki, organizatora kampanii uświadamiających w zakresie pochodzenia jajek, m.in. zeszłorocznej „Jak one to znoszą?”.
Niestety „trójki” to 90 procent jaj trafiających na rynek. Otwarte Klatki przewidują, że klienci dyskontów tylko z początku odczują zmianę na własnych kieszeniach (jajka oznaczone symbolami od 0 do 2 są wymiernie droższe), jednak z czasem ceny będą spadać, kiedy hodowcy wypracują inne, bardziej etyczne metody chowu.
– Kiedy „trójki” zostaną wycofane, ich miejsce wypełnią jajka z mniej okrutnych form hodowli – ceny tych ostatnich będą maleć wraz ze wzrostem podaży – powiedziała działaczka Klara Siemianowska.
Decyzja dyskontów jak na razie spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów. Świadomość konsumentów wzrasta dzięki trendom wprowadzanym przez zagraniczne sieci sklepów.
Autorstwo: WK
Zdjęcie: minree (CC0)
Źródło: Strajk.eu Żródło:https://wolnemedia.net/koniec-z-jajkami-z-chowu-klatkowego/
Zdjęcie: minree (CC0)
Źródło: Strajk.eu Żródło:https://wolnemedia.net/koniec-z-jajkami-z-chowu-klatkowego/