Nie wszystkie treści z opublikowanych artykułów, odzwierciedlają poglądy admina..

STRONA TA ZOSTAŁA ZAŁOŻONA W CELU PROPAGOWANIA ZDROWEGO STYLU ŻYCIA I ODŻYWIANIA. NIECH MOJE BEZINTERESOWNE DZIAŁANIE PRZYSPORZY KORZYŚCI JAK NAJWIĘKSZEJ LICZBIE LUDZI I ZWIERZĄT. BO ZDROWIE SIĘ TYLKO TAKIE MA JAK SIĘ O NIE ZADBA.

środa, 25 października 2017

Po Hugo Boss i Armanim, GUCCI odchodzi od futer

Okazuje się, że wieloletnie starania organizacji Humane Society of the United States (HSUS) i LAV nie poszły na marne: znany na całym świecie dom mody Gucci zapowiedział właśnie odejście od futer zwierzęcych, poczynając już od wiosennej kolekcji 2018. Prezes tej firmy, Marco Bizzarri, ogłosił to w dniu 11 października podczas Londyńskiego Pokazu Grupy Kering.

Wyżej wspomniane HSUS i LAV są członkami Fur Free Alliance, koalicji zrzeszającej ponad 40 organizacji, która walczy o prawa zwierząt, m.in. poprzez odejście od przemysłu futrzarskiego. Dla Gucciego od teraz nie będą już zabijane: norki, kojoty, jenoty, lisy, króliki i inne zwierzęta hodowane na futro.
Okazuje się jednak, że to nie koniec znajomości popularnego domu mody z HSUS i LAV. Organizacje nadal będą pomagać identyfikować i minimalizować szkodliwy wpływ przemysłu modowego na zwierzęta i środowisko. „Decyzja Gucci’ego to początek zmian w przemyśle odzieżowym” – twierdzi PJ Smith, starszy menadżer ds. polityki w HSUS. „Kiedyś wrócimy pamięcią do tego momentu i zdamy sobie sprawę, że dzięki niemu świat odwrócił się od futer i ubrań zawierających wykonane z niego dodatki.”
Gucci to kolejna firma w branży, która odeszła od futer – wcześniej zrobił to już Armani, HUGO BOSS, Yoox Net-a-Porter, Stella Mc Cartney i inni. W ten sposób polityka przemysłu odzieżowego zaczyna wpisywać się w Program na rzecz Zakazu Sprzedaży Futer.
„Odpowiedzialność jest jedną z kluczowych wartości dla naszej firmy, stąd będziemy kontynuować nasze działania na rzecz ochrony środowiska i zwierząt” – twierdzi Marco Bizzari. „Z pomocą HSUS i LAV planujemy kolejny krok w tej materii mając nadzieję, że dzięki temu świadomość konsumentów będzie wzrastać, a nasza postawa okaże się inspiracją dla innych. Cała branża odzieży luksusowej może na tym zyskać stając się po prostu lepszą.”
Tłumaczenie: Xebola
Źródło oryginalne: EcoWatch.com
Źródła polskie: Xebola.wordpress.com, WolneMedia.net