Nie wszystkie treści z opublikowanych artykułów, odzwierciedlają poglądy admina..

STRONA TA ZOSTAŁA ZAŁOŻONA W CELU PROPAGOWANIA ZDROWEGO STYLU ŻYCIA I ODŻYWIANIA. NIECH MOJE BEZINTERESOWNE DZIAŁANIE PRZYSPORZY KORZYŚCI JAK NAJWIĘKSZEJ LICZBIE LUDZI I ZWIERZĄT. BO ZDROWIE SIĘ TYLKO TAKIE MA JAK SIĘ O NIE ZADBA.

wtorek, 2 marca 2021

Odmawiam

 





"Odmawiam jedzenia zwierząt, ponieważ nie mogę żywić się innymi żywymi istotami, które cierpiały i zostały zabite. Odmawiam tego, ponieważ sam doświadczyłem tak wiele bólu, że czuję ból innych, kiedy wspominam swoje własne cierpienie; czuję się szczęśliwy, ponieważ nikt mnie nie prześladuje; dlaczego miałbym prześladować inne żywe istoty lub być przyczyną ich prześladowania? Czuję się wolny, ponieważ nie jestem więźniem; dlaczego miałbym być powodem uwięzienia innych żywych istot i zabierania ich do więzienia?

Czuję się szczęśliwy, bo nikt mnie nie krzywdzi; dlaczego miałbym krzywdzić inne żywe istoty lub być powodem ich krzywdy? Czuję się szczęśliwy, bo nikt mnie nie krzywdzi; dlaczego miałbym krzywdzić lub zabijać inne żywe istoty lub być powodem ich krzywdy lub zabicia dla mojej przyjemności i wygody?
Te żywe istoty są mniejsze i bardziej bezradne niż ja, ale czy można sobie wyobrazić rozsądną osobę o szlachetnych uczuciach, która chętnie wykorzystałabym ten fakt jako powód, roszcząc sobie prawo do korzystania z ich słabości lub mniejszej wielkości?
Czy nie uważasz, że obowiązkiem większych, silniejszych, potężniejszych jest chronić słabsze istoty żywe, zamiast je prześladować, zamiast zabijać?
Nie bądź częścią tej bezsensownej i bezdusznej masowej zagłady."
Niemiecki dziennikarz i poeta Edgar Kupfer-Koberwitz (1906-1991), więzień Dachau.