Dieta nie ma wpływu na wagę ciała?
Amerykańskie media donoszą, iż koncern produkujący słynną brązową ciecz walczy o rynek próbując wykazać, iż kwestia żywienia nie ma wpływu na poziom wagi ludzkiego ciała. Byłoby to odkrycie, doprawdy, przełomowe!
Zaczęło się od informacji w „The New York Times” oraz w magazynie „Fortune”. Dziennikarze obu publikatorów zgodnie twierdzą, iż The Coca-Cola Company przeznacza gigantyczne sumy pieniędzy na sponsoring organizacji, które mają pomóc koncernowi skuteczniej walczyć o konsumenta poprzez uwiarygodnienie takich właśnie, cokolwiek osobliwych, twierdzeń. Według „The New York Times” organizacja zwana Global Energy Balance Network uzyskała od producenta brązowej cieczy 1,5 mln dolarów tylko w ubiegłym roku. Wiceszef tej organizacji, lekarz, Steven N. Blair, twierdzi, że „nie ma żadnych faktycznych dowodów potwierdzających korelację pomiędzy niezdrowymi rzekomo nawykami żywieniowymi, a otyłością”. Nagranie wideo, w którym wypowiada on tę zdumiewającą kwestię zamieścił portal ShareWIK.
Kilka dni później krytycznie napisał o sprawie także magazyn „Fortune” opisując tezy doktora Blaira. Dziennikarze tego pisma przypomnieli również, iż jeszcze w marcu tego roku inny amerykański opiniotwórczy tygodnik, „Time”, skrytykował inne, równie kuriozalne, wyniki „badań”, których sponsorem było American Beverage Association, czyli faktyczny konglomerat The Coca-Cola Company i PepsiCO, z których to wynikać miało, iż gazowane napoje słodzone syntetycznymi słodzikami faktycznie pomagają schudnąć.
Autorstwo: BS
Na podstawie: Well.Blogs.NYTimes.com, Bcove.me, Fortune.com, Time.com
Źródło: http://strajk.eu/coca-cola-chce-dowiesc-ze-dieta-nie-ma-wplywu-na-wage-ciala/
Na podstawie: Well.Blogs.NYTimes.com, Bcove.me, Fortune.com, Time.com
Źródło: http://strajk.eu/coca-cola-chce-dowiesc-ze-dieta-nie-ma-wplywu-na-wage-ciala/